Utvecklingssamtalsdags!

Jaha du SJ, nu närmar sig tiden för vårt årliga utvecklingssamtal! Det är väl lika bra att ta det med en gång, nu, idag.

Den här gången har jag faktiskt nästan bara beröm. Helt egoistiskt gör jag bedömningen att du bättrat dig på flera plan – eftersom jag själv trots mycket resande inte varit utsatt för några fadäser eller förseningar. Bra jobbat! Några exempel är på sin plats. Det är så himla gulligt av dig att betala tillbaka utlagda biljettkostnader när man själv gjort fel och beställt resa på fel dag och tid! Trots att jag bokat ”icke återbetalningsbar” var du snäll och gav mig kosingen åter. Det är kundvård det!

Tack också för all bra information om det enorma infrastrukturprojektet Ostlänken, som framför allt går ut till oss berörda i det område som först är i fokus. Ja, det är väl egentligen din kompis Trafikverket som ger ut infon, men du har givetvis en och annan räls med i spelet. Fint också att det skapar jobb till mina kolleger i grävbranschen. Skapandet av nya vägar finner gamla vägar!

Tyvärr kan du inte räkna med någon större löneförhöjning i år. Trots att du är både miljövänlig och prisvärd så finns det en smärtgräns för de kunder som ibland överväger att ta bilen istället. Din diversifierade och rörliga prissättning drabbar de kunder (läs mig) som behöver stor flexibilitet och kort framförhållning och om det inte lönar sig ekonomiskt finns det kanske många som kan tycka det är värt med lite ”bilskam”.

Draaaa på bara!

Slutligen lite förbättringsförslag. Dörrarna SJ, dörrarna! Du måste överväga att byta leverantör av dörrarna i kupéerna. De funkar ju inte! Det är kanske var tredje dörr som glider upp när sensorn reagerar på handen, eller när man trycker på ”knappen”. Istället får man draaaaa upp den tunga dörren! Jobbigt för alla och särskilt för barn eller svagarmade! Vanliga svängdörrar, som finns kvar i de äldre vagnarna, är mycket bättre! Varför krångla till det med elektronik när vanlig mekanik funkar bättre?

Du måste också se till att det finns vatten och möjlighet att tvätta händerna i VARJE toalett. Inte bara varannan.

Fint, då har vi några punkter att sätta nya mål till nästa utvecklingssamtal! Men vi ses ju innan dess – på nästa resa!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *